SİZ OLSAYDINIZ NE YAPARDINIZ OYUNU

“SİZ OLSAYDINIZ NE YAPARDINIZ?”

Bu kart oyunu tekniği, öğrencilerin ilgi, ihtiyacı, sorun, tutum ve yaklaşımlarını sağlık ve temizlik alışkanlıklarını, aile, arkadaş ve okul ilişkileri,sosyal tavırlar gibi konular tartışılarak belirlemek için uygulanır .

Bu oyunun kartları hazırlanırken aşağıdaki işlem basamakları gerçekleştirilmeli.
1.Kart oyunuyla kazandırılmak istenilen hedeflerin belirlenmesi.
2.Sınıftaki öğrenci sayısı kadar hedeflere uygun problem durumlarının yaratılması.
3.Yaklaşık 7x12 cm boyutlarında problem durumu sayısı kadar karton kesilmesi.
4.Hazırlanan kartların sırayla (1,2,3,4,...) numaralandırılması ve her kartın üzerine okunaklı harflerle problem durumlarının yazılması.

Aşağıda Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler dersinde kullanılabilecek bazı kart örnekleri verilmiştir.

Ayşe okuldan döndüğünde evde annesini bulamıyor. Yanında evin anahtarı yok. Ayşe’nin yerinde siz olsaydınız ne yapardınız?

Muratcan teneffüste sınıfa girince Emre’nin öğretmenin plan defterini karaladığını görüyor.

Muratcan’nın yerinde siz olsaydınız ne yapardınız.

Siz olsaydınız ne yapardınız oyunu oynanırken aşağıdaki işlemler gerçekleştirilir.
1. Kartlar karşılaştırılarak ya öğrencilere çektirilir ya da dağıtılır.
2. Öğretmen bir kart numarası söyler.Elinde o numaradaki kart olan öğrenci, ayağa kalkarak problem durumunu okur ve cevaplar.
3. Verilen cevabın doğruluğu diğer öğrenciler ile birlikte tartışılır.Doğru cevap tekrar edilir.
4. Bir sonraki karta geçilir .

Bu etkinlik öğrencileri bir sorun karşısında bırakarak “Böyle bir durumla siz karşı karşıya kalsaydınız ne tür çözüm yolu üretebilirdiniz?”sorgulaması karşısında, soruna çözüm yolu üretmelerini sağlamak için uygulanan oldukça kullanışlı bir uygulamadır.Bu özelliği ile düşünüldüğünde, uygulamanın örnek olay incelenmesi etkinliğinden pek de farklı olmadığı düşünülürse de, buradaki amaç, zaman ve mekan değerlerinin alt üst edildiği durumlar yaratarak, öğrenciyi başka bir zamanda ve mekanda düşündürmek ve dolayısıyla sorunla karşılaştırmak ve sorunu çözmektir.Bunun yanında bu uygulamadaki önemli fark öğrencilerin önünde daha önce çözülmüş bir sorunun konmuş olmasıdır.Böylece öğrencilerin düşünme ve sorun çözme yetilerini zorlayacağından daha yaratıcı ve orijinal çözüm fikirleri öne sürmelerini dolayısıyla daha çok kritik düşünmelerini sağlayacaktır .


.:::::: Çocuk Oyunlarım ::::::.
Çocuk Oyunları - Eğitici Oyunlar - Eğitici Çocuk Oyunları - Çocuk ve Oyun
Eğitim Amaçlı Çocuk Oyunları - Eğitimciler İçin Örnek Oyunlar, Oyun

 

1 yorum:

Serap dedi ki...

4.sinif sosyal bilgiler desinde hangi konuya daha uygun olur bu teknik ve konuya nasil uyarlayabilirim acill lazim lutfen yardimci olur musunuz???